می خوام؟ نمی دونم.

از دانشگاه جدید راضیم. از تخصص من فقط من رو دارن و چون از مدرک و سابقه ام دارن برای مجوز گرفتن برای مدرکهای جدید استفاده می کنند خیلی هم برام تره خرد می کنند. بعد از دیوونه خونه سابق این روند واقعا جای خوشحالی داره. یک مدرک جدید رو دارم از صفر می نویسم و دو تا درس جدید هم. چیز جدیدی نیست ولی همین که رءیس مدرسه (اسکول) هربار ازم تشکر می کنه و اذعان می کنه که سرم به اندازه کافی شلوغ هست خیلی خوبه. در دیوونه خونه قبلی با وجود این که سه برابر همین و شبانه روز - شامل تابستون تعطیلات و آخرهفته - کار می کردم بسیار جو مسموم و داغانی داشت. البته یک قضیه ای که وجود داره اینه که گستردگی نژادی که مشخصه دانشگاه در انگلیسه تقریبا وجود نداره. در دپارتمان ما فقط من و یک مرد هندی خارجی هستیم. در دپارتمان حقوق هم دو تا افریقایی هستند غیر از اینها همه بریتانیایی هستند. این نشون می ده که تا لحظه آخر در مقابل استخدام خارجیها مقاومت کردند تا وقتی که دیگه تخصص انگیسی کافی نبوده. البته من که رادارهام بسیار قویه در این مورد کوچکترین نشانه ای از رفتارهای نژاد پرستانه ندیده ام. وقت کافی برای تحقیق دارم. بعد از برش - کات؟- های بودجه دولتی البته هیچ بودجه ای برای تحقیق وجود ندارد. ولی از وقتی من یادم هست همین بوده. بعضی قدیمی ها راجع به زمان درخشانی صحبت می کنند که دانشگاه لبریز از بودجه بوده است ولی من به یادم ندارم.  ولی خوب همان زمانی هم بوده که شایسته سالاری معنی نداشته و یک مشت بور بریتانیایی با تخصص لازم - نه کافی- اموال دولتی را برای تحقیقات کم ارزش و هزاران گردش به اسم کنفرانس حرام می کردند. حالا بعد از برکسیت احتمالا همه چیز تنگتر هم خواهد شد. ولی همین که وقت تحقیق دارم خوشحالم. مسءله  ولی اینه که اینجا به راحتی پیشرفت می کنم ولی چالش ندارم. همکارهام همه از من کمتر می دونند و معاشرت باهاشون به من چیزی اضافه نمی کنه. زندگی خیلی راحت و بی استرسه ولی. نتیجه طبیعی اینه که چیزهایی که می خوام رو از این جا بگیرم و بعد برم به دانشگاه بهتری و از صفر شروع کنم. یعنی بشم آدم جوون جدیده و دود چراغ بخورم و استرس ولی کار با آدمهایی که کتابهاشون رو درس می دم. می خوام؟ نمی دونم. باید فکر کنم. حالا می فهمم که یهو می بینی یک پرفسور خیلی باسواد توی یک دهکوره پرت زندگی می کنه. زندگیش راحت بوده توی همون دانشگاه مونده  و یواش یواش برای خودش تحقیق کرده. حقوقها که فرقی نمی کنه. می خوام؟ نمی دونم.  

هیچ نظری موجود نیست: